Thank you Iisa and Iiris!

A few days ago (20-Feb-2022) some of our staff was on sick leave and it was one of the busiest days in the middle of high season. It was just us two, the owners and we tried do our best, and at the beginning of the day we couldn’t see how busy the upcoming day was going be. Unfortunately kitchen orders delayed up to 30-40 minutes and there were some periods when we were not able to take any new orders. We decided that it is better to deliver already ordered dishes before taking any new orders. At the same time some dishes also piled at the tables. We are sorry for the lapse in service, but that is not why I’m writing this.
During that afternoon there was one breath taking moment when my wife Jaana came into kitchen, tears in her eyes, and I got scared about what had happened. She hugged me and after a while was able to say that there were two young girls who had asked if they could help her by cleaning some tables, and that they were doing it right now!
Yesterday, I was responding to a complaint from a customer in TripAdvisor regarding that day with a smile, since I was thinking about how these girls helped us survive. Luckily we have this kind of great young people as customers, and I would like to publicly thank you Iisa and Iiris for helping us in such a critical moment. THANK YOU VERY MUCH IISA AND IIRIS, it was really a great help!
I wish you all the best in the future, and hopefully you are able to pop in again some day to enjoy some of our delicacies on the house.
Levi 22.2.2020
Jukka Mäki-Kullas
Kiitos paljon Iisa ja Iiris!
Pari päivää sitten (20.2.2020) meillä oli henkilökuntaa sairaslomalla kiireisenä päivänä keskellä Etelä-Suomen hiihtolomaviikkoa. Olimme omistajat, minä ja Jaana, kahdestaan ja päätimme yrittää tehdä parhaamme. Normaalipäivänä se olisi riittänyt, mutta emme tienneen miten kiireinen päivä oli tulossa. Kiirehän siinä tuli, keittiötilausten valmistumiseen meni pahimmillaan 40 min ja oli hetkiä, jolloin emme pystyneet ottamaan uusia tilauksia. Päätimme, että on parempi tehdä jo tilatut pois ennen kuin otetaan uusia tilauksia. Samalla astioita kertyi pöytiin, koska palautuspiste ruuhkautui. Olen todella pahoillani, että palvelutasomme näin romahti, mutta tämä ei kuitenkaan ole syy, miksi päätin kirjoittaa tämän.
Iltapäivällä oli erityinen hetki, jolloin vaimoni Jaana tuli keittiöön kyyneleet silmissä ja minä pelästyin mitä on tapahtunut. Hän tuli halaamaan ja hetken kuluttua sai sanotuksi, että salissa kaksi nuorta tyttöä oli kysynyt, voisivatko he auttaa keräämällä astioita ja he tekivät sitä juuri nyt.
Eilen vastasin ko. päivää koskevaan asiakkaan valitukseen TripaAvisor:ssa hymyssä suin, kun ajattelin näitä tyttöjä. Onneksi meillä on myös tällaisia hienoja nuoria ihmisiä asiakkaina. PALJON KIITOKSIA IISA JA IIRIS, teistä oli isompi apu kuin voitte ikinä uskoa!
Toivotamme teille parasta jatkoa ja toivottavasti teillä on mahdollisuus vielä jonain toisenakin päivänä pistäytyä nauttimaan herkuistamme talon tarjoamana.
Levillä 22.2.2020
Jukka Mäki-Kullas